Veelgestelde vragen
Op deze pagina vind je antwoorden op de veelgestelde vragen over onze designmodule, de levertijd en vele andere vragen. Staat het juiste antwoord of jouw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op via de chat, mail of telefoon. We helpen je graag!
Algemeen
Dat kan natuurlijk gebeuren! Echter gaat na het bestellen de order bijna direct in productie. We raden je aan ons direct te bellen op 0548-542563, wij zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 08.30 – 17.30 uur. Dan kunnen we samen kijken naar een oplossing.
Mocht dit gebeuren buiten ons werktijden stuur dan een mail naar info@cantique.nl
Geboorte
- Geboortekaartjes: Op werkdagen voor 12.00 uur besteld is dezelfde dag verzonden. (of kan dezelfde dag worden opgehaald).
- Geboortekaartjes met 3D folie: Op werkdagen voor 11.00 uur besteld is 2 werkdagen later verzonden.
- Geboorteposters: Op werkdagen voor 12.00 uur besteld is dezelfde dag verzonden.
- Sluitzegels: Op werkdagen voor 12.00 uur besteld is dezelfde dag verzonden.
Huwelijk
- Trouwkaarten: Op werkdagen voor 12.00 uur besteld is de volgende dag verzonden.
- Tafelkaarten, menukaarten: Op werkdagen voor 11.00 uur besteld is de volgende dag verzonden.
- Dagplanning: Op werkdagen voor 11.00 uur besteld is de volgende dag verzonden.
- Welkomstborden: 5 werkdagen (Sneller nodig? Neem dan contact met ons op)
- Bedankkaarten: ca. 2 uur bij afhalen
- Spandoeken: De levertijd is 6 werkdagen of 3 werkdagen
- Uitnodigingskaarten: Op werkdagen voor 11.00 uur besteld is de volgende dag verzonden.
Traktaties
- Labels: Op werkdagen voor 12.00 uur besteld is dezelfde dag verzonden. (of kan dezelfde dag worden opgehaald).
- Vouwlabels: Op werkdagen voor 12.00 uur besteld is dezelfde dag verzonden. (of kan dezelfde dag worden opgehaald).
- Pringles labels: Op werkdagen voor 12.00 uur besteld is dezelfde dag verzonden. (of kan dezelfde dag worden opgehaald).
- Snoeprollen labels: Op werkdagen voor 12.00 uur besteld is dezelfde dag verzonden. (of kan dezelfde dag worden opgehaald).
- Bellenblaas: Op werkdagen voor 12.00 uur besteld is dezelfde dag verzonden. (of kan dezelfde dag worden opgehaald).
- Popcornbakjes: Op werkdagen voor 12.00 uur besteld is dezelfde dag verzonden. (of kan dezelfde dag worden opgehaald).
- Wikkels voor knijpfruit: Op werkdagen voor 12.00 uur besteld is dezelfde dag verzonden. (of kan dezelfde dag worden opgehaald).
- Stickers: Op werkdagen voor 12.00 uur besteld is dezelfde dag verzonden. (of kan dezelfde dag worden opgehaald).
- Verjaardagskaartjes: Op werkdagen voor 12.00 uur besteld is de volgende dag verzonden.
- Chocoladerepen: De levertijd is 5 werkdagen. Heb je de repen sneller nodig? Neem dan contact met ons op.
- Prikkertjes met vlaggetjes: Op werkdagen voor 12.00 uur besteld is dezelfde dag verzonden. (of kan dezelfde dag worden opgehaald).
Fotoproducten
- Fotobewerking: De levertijd is 3 werkdagen (Sneller nodig? Neem dan contact met ons op)
- Canvasdoeken: De levertijd is 3 werkdagen (Sneller nodig? Neem dan contact met ons op)
- Foto op aluminium: De levertijd is 5 werkdagen (Sneller nodig? Neem dan contact met ons op)
- Foto op dibond: De levertijd is 5 werkdagen (Sneller nodig? Neem dan contact met ons op)
- Foto op Plexiglas: De levertijd is 5 werkdagen (Sneller nodig? Neem dan contact met ons op)
- Huisnaambordjes: De levertijd is 5 werkdagen (Sneller nodig? Neem dan contact met ons op)
- Fotoposter: De levertijd is 3 werkdagen (Sneller nodig? Neem dan contact met ons op)
- Budgetfoto’s: De levertijd is 2 werkdagen (Sneller nodig? Neem dan contact met ons op)
- Hexagon: De levertijd is 5 werkdagen (Sneller nodig? Neem dan contact met ons op)
- Kalenders: De levertijd is 3 werkdagen (Sneller nodig? Neem dan contact met ons op)
- Muismat: De levertijd is 3 werkdagen (Sneller nodig? Neem dan contact met ons op)
Overig
- Emmer met bedrukking: Op werkdagen voor 12.00 uur besteld is de volgende dag verzonden.
- Knuffel met naam: Op werkdagen voor 12.00 uur besteld is de volgende dag verzonden.
- Vlag met naam: Op werkdagen voor 12.00 uur besteld is de volgende dag verzonden.
- Verhuiskaarten: Op werkdagen voor 12.00 uur besteld is de volgende dag verzonden.
- Vilten tas met naam: Op werkdagen voor 12.00 uur besteld is de volgende dag verzonden.
De prijs van je kaartje is afhankelijk van het papiersoort, eventuele applicaties, het formaat en het aantal kaartjes dat je bestelt. Hoe meer kaartjes je bestelt, hoe lager de stukprijs. De minimale oplage is 25. De prijs kun je zien bij de kaart. Deze prijs is inclusief standaard envelop en drukkosten.
Achteraf betalen is mogelijk als je kiest voor afhalen in de winkel, je betaalt de kaartjes dan wanneer je ze komt ophalen. Bij verzending van de kaarten is het niet mogelijk om achteraf te betalen.
De verzendkosten zijn € 4.95. Deze worden weergegeven in het winkelmandje . Kies je voor afhalen? Dan zijn er uiteraard geen verzendkosten.
Bij onze kaartjes leveren we gratis sluitzegels. Je kunt de voorkeur aangeven tijdens het bestellen. Je kan ook gepersonaliseerde sluitzegels bestellen, deze vind je hier.
Zeker kunnen we dat! Wij drukken de adressen rechtstreeks op de envelop. Hier kun je meer informatie vinden. de kosten zijn € 21,50.
Bij de geboortekaartjes met houten applicatie plakken wij de applicaties op de kaart. Bij touwtjes moeten jullie de kaartjes zelf in elkaar zetten. De kaarten worden geleverd met een ril (om de kaarten makkelijk te vouwen) en daardoor hoef je de kaarten alleen nog maar dicht te klappen.
De kleuren die je op het beeldscherm ziet zijn niet betrouwbaar om een kleur te beoordelen. Dit kan behoorlijk afwijken van de drukwerk kleuren. Schermkleuren zijn RGB kleuren en drukkleuren zijn CMYK kleuren. Om een goed beeld te krijgen van de afdruk raden wij kaartjes aan om een proefdruk aan te vragen.
Op de achterzijde van geboorte- of uitnodigingskaartjes wordt bij onze eigen collectie een logo gedrukt, dit doen wij om ons auteursrechtelijk te beschermen.
We horen graag nog even of jullie de bestelling in goede orde ontvangen hebben. Mocht dit onverhoopt niet het geval zijn, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op zodat we samen tot een oplossing kunnen komen.
Bij sommige producten moet je bestanden uploaden. Dit kun je op 2 manieren doen.
- Plaats eerst je bestelling. Ga daarna naar mijn account en kies voor bestellingen. Kies voor de juiste bestelling en klik op bestanden uploaden. Begin nu met uploaden van je bestanden.
- Plaats eerst je bestelling. Klik vervolgens op de link die in de bevestigingsmail staat. Begin nu met uploaden van je bestanden.
Online designer
Wij kunnen helaas de laatste gegevens niet voor jullie wijzigen. Het kaartje staat in jullie account en hier kunnen wij niet bij.
Dat kan! Neem hierover even contact met ons op.
Standaard worden er witte of offwhite (afhankelijk van het papiersoort) enveloppen bijgeleverd. Liever gekleurde enveloppen? Dat kan ook! Neem hiervoor even contact met ons op.
Je kunt een keuze maken uit alle lettertypes die op de site aangeboden worden. Je vindt deze linksboven in onze editor. Het is helaas niet mogelijk om andere lettertypes, die niet in onze editor staan, te gebruiken.
We hebben hiervoor een tutorial gemaakt, klik hier om deze te bekijken.
Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op.
Bij veel ontwerpen is het mogelijk om van een dubbele kaart een enkele kaart te maken. Als je met ons contact opneemt, zetten wij het kaartje graag voor je om.
Online bieden we je vierkante kaarten, staande, langwerpige en liggende kaarten aan in verschillende formaten. Ook kan je kiezen tussen een dubbelgevouwen of enkel ontwerp. Wil je jouw kaartje van enkel naar dubbel veranderen of andersom, dan kunnen wij dat voor je aanpassen. Ben je op zoek naar een origineel ander formaat, bijvoorbeeld A5 staand, een drieluik kaart of een kaart met flap? Wij vinden het erg leuk om samen met jou een originele kaart te maken, neem vrijblijvend contact op.
Tekst kun je in een tekstkader centreren door de tekst te selecteren en in het menu onder tekstuitlijning centreren te kiezen. Een tekstkader, foto of ander object kun je horizontaal en/of verticaal centreren door deze aan te klikken, vervolgens rechtermuisklik en dan horizontaal centreren of verticaal centreren te kiezen.
Je kunt eigen (gevonden) afbeeldingen uploaden bij het onderdeel ‘afbeelding’ in de editor en deze plaatsen in je kaartje. Let er altijd wel goed op dat je de afbeelding ook mag gebruiken. Cantique is niet aansprakelijk als er een afbeelding gebruikt wordt, waar andere mensen de rechten van bezitten. Dat risico is voor de gebruiker zelf. De afbeeldingen in onze bibliotheek zijn allemaal vrij te gebruiken. Alleen bij SVG bestanden kunnen kleuren worden gewijzigd in de online designer.
Als je bezig bent met het bewerken van je kaartje in onze editor kan je bij ‘Bewerken’ kiezen voor ‘Bewaar voor later’ Ben je nog niet ingelogd, dan moet je nu inloggen. Je kaartje wordt nu opgeslagen. Elke keer dat je een aanpassing maakt, kan je kiezen om het op te slaan onder een nieuwe naam (de oude versie wordt dan ook bewaard) of het huidige ontwerp te overschrijven. Je kan jouw ontwerp terugvinden en bewerken of bestellen op de pagina ‘mijn account’ en dan ‘mijn ontwerpen’.
Geen probleem! Je browser heeft deze voor jou onthouden. Zoek het kaartje wat je bewerkt hebt op en klik opnieuw op ‘maak een ontwerp’. Je zult zien dat jouw wijzigingen aan dit kaartje onthouden zijn! Let wel op dat je in dezelfde browser op het zelfde apparaat terugkeert naar je ontwerp en dat je tussentijds geen cookies wist. Wil je jouw ontwerp terug kunnen vinden op ieder apparaat waar en wanneer je maar wil? Dan zul je toch even een account moeten aanmaken en je ontwerp hierin moeten opslaan.
Je kaartje blijft altijd in je account staan. Als je jouw account verwijdert, dan verwijder je hiermee al je gegevens, ook je ontworpen en opgeslagen kaarten worden dan verwijderd.
Nadat je een bestelling hebt geplaatst, kun je van ons kosteloos het jpeg-bestand van het design ontvangen. Deze kwaliteit is prima voor een plakboek of om digitaal te versturen. In verband met copyright kunnen we geen drukbestanden (PDF) sturen of verkopen.
Over het algemeen hoef je in Nederland maar 1 postzegel op je geboortekaartje te plakken. Om hier zeker van te zijn, adviseren we je om jouw proefdruk (inclusief envelop!) te (laten) wegen. In enkele gevallen kan het voorkomen dat een geboortekaartje in het formaat dubbel 15×15 2 postzegels nodig heeft. Dit is onder andere afhankelijk van de gekozen papiersoort.
De meeste bestellingen op Cantique zijn maatwerk, elk besteld kaartje wordt speciaal voor jou gedrukt. Het herroepingsrecht is daarom niet van toepassing op deze bestellingen. Cantique gaat altijd voor een passende oplossing voor elke bestelling. Wij vinden het namelijk belangrijk dat je als klant tevreden bent.
Als de kaarten of fotoproducten zijn gedrukt zullen wij deze gelijk verzenden. Dat betekent dat je pakket meestal de volgende werkdag wordt geleverd. Je ontvangt een track&trace zodat je je pakket kunt volgen. We zijn afhankelijk van de bezorging van PostNL, daardoor kan het soms wat langer duren.
Voor het aanvragen van een offerte kun je ons een mail sturen of het contactformulier op de site gebruiken. Alle gegevens vind je hier.
Mocht je een geboortekaartje of uitnodigingskaart willen bestellen met 2 (of meerdere) verschillende teksten dan kun je per kaart de aantallen doorvoeren. Je krijgt dan meerdere orderregels in je winkelmandje.
Foliekaarten
Neem hiervoor even contact op met ons! Het verschilt per ontwerp wat mogelijk is. We kijken graag met je mee en nemen dan de opties vrijblijvend met je door.
Je kan op ieder kaartje folie laten terugkomen. Teksten kunnen in folie, maar ook zeker een aantal elementen, zoals hartjes of spetters. We horen graag wat je wensen zijn en dan ontvang je een passend antwoord van ons.
Als je het kaartje opent in de editor zie je dat het element met folie ook een goudkleur heeft. Alles wat in deze kleur gemaakt wordt zal met goudfolie bedrukt worden (aan de buitenzijde). We hebben uiteraard nog eerst contact voordat de order definitief doorgezet wordt.
Staat het juiste antwoord of jouw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op via de chat, mail of telefoon. We helpen je graag!